Monday, October 29, 2007

Google Ad Sense anyone?

Has anyone used AdSense on their blog and can help me? No one i know in the physical world has tried it, and at the moment, it appears like Rocket Science to me!

7 comments:

Z said...

I don't know, darling. I'll ask around on my blog too.

Z said...

Sorry, it seems pretty unpopular here, and the advice is to remove it.

Jagdish Bhatia said...

आप google.com/adsense पर जायें, सब कुछ बहुत आसान है। कुछ भी पूछना हो तो मुझे mailjpb at gmail dot com पर मेल कर सकते हैं।

How do we know said...

Thanks Zoe! I was Ok with google tracking what i write here,but if they also track where my visitors come from and other stuff about my visitors, then maybe it deserves a rethink. I will double-check on that before retaining the ads.

Jagdish Ji: Aap hi ke blog se prerna mili thi. Dhanyavad.
Kya aap Z ke blog par aaye comments par tippani kar sakte hain please?

Jagdish Bhatia said...

गूगल वैसे भी सभी वैब पेज्स पर क्या है इसकी जानकारी रखता है। इसके लिये एडसेंस लगा हो या न लगा हो कोई फर्क नहीं डालता। एक फायदा है कि जो मैटर आपके वेब पेज पर है अगर पाठक को उसमें रुचि है तो वैसी ही एड होने से एड पर क्लिक के चांस बढ़ जाते हैं।

इसी तरह गूगल एडसेंस के कोड में ऐसा कुछ नहीं होता जिससे विजिटर्स कहां से आये हैं यह पता चल सके पर दूसरे कई साधनों से गूगल इसका हिसाब किताब रखता है जैसे कि कौन क्या सर्च कर रहा है और नेट पर कहां कहां जा रहा है।
तो हमारे एडसेंस लगाने या न लगाने से हमारी ब्लॉग की प्राइवेसी में कोई फर्क नहीं आने वाला। वैसे भी पूरा ब्लॉगर ही गूगल के पास है तो इस पर कौन कहां से आ रहा है सब का खाता भी गूगल के पास अपने आप पहुंच जाता है।
वैसे आप इस फोरम पर यह थ्रेड भी देखें
http://www.webmasterworld.com/forum89/4148.htm

Vasu said...

I can help you if u still want it :)
mail me :)

Suzanna said...

Go here and see if you like the design that I have used. If you need help, leave a comment and I will contact you.
http://bangalorebuzzz.blogspot.com/